neděle 8. října 2017

Nightmare

Temná luna svítila mi do oken a vítr burácel. Nemohl jsem spát. Okna mlátila až jedno v pokoji vítr vysklil. To byla rána tedy až jsem nadskočil. Ležel jsem na gauči a snažil se v tom rámusu číst oblíbenou knihu. Rozbité okno jsem teď neřešil. Bylo mi to nějak jedno. Vítr byl silný takže jsem počítal s tím, že ještě mnoho věcí rozbije. Takže proč teď řešit rozbité okno? Zapálil jsem si cigaretu a potahoval kouř do mých plic. Byl jsem silný kuřák, ale což to. A občasná ta sklenka dobrého moravského vína. Ano mám na Moravě kamaráda za, kterým občas jezdím. A tož to víte s ním nějaká ta sklenka padne, že? Ale moc se nevídáme. Je to dálka. A on věčně v práci a já též. Takže toho volného času moc není tedy, že? Avšak moravu jsem miloval. Ty kopce, krajinu, zříceniny hradů. Ano tyto věci mne zde chybí. Zavzpomínal jsem do dávných časů. Jak jsme se vlastně poznali. Dostal jsem v tom zamyšlení hlad tak jsem si došel do kuchyně pro něco k jídlu. Střepy z rozbitého okna mi křupaly pod nohami, ale mne to nevadilo. Měl jsem sice rozřezané chodidla, ale co se tím trápit, ne? Krev zbarvila podlahu kuchyně a chodby. To se uklidí zítra řekl jsem si. To je fuk. Došel jsem zpět do svého pokoje a začal jíst. Rohlíky s krabí pomazánkou. To miluji. Dobrota. Když jsem dojedl tak jsem se vrátil ke své knize. Nakonec jsem u ni usnul.

.........

Tma a nekonečná temnota. Svíce a hroby. Jsem na hřbitově? Co tu dělám? Stromy měly děsivou grimasu. Divně až děsivě mne sledovali. Ve stromech byli divné děsivé tváře co se na mne tak šíleně křenili. Až jsem se málem posral strachy. Vážně jsem se posral. Nadělal si do kalhot strachy. Ty šílené xichty. Proč mne sledují? Co jsou zač? Co tu dělám? Rudobílá záře mne osvítila tak, že jsem tím světlem oslepl a pochcal se. Bál jsem se. Nevěděl jsem kde jsem a co tu dělám? Ticho. Neprostupná temnota mne prosakovala. Jako by ta temnota byla mou součástí. Jako bych se díval do své vlastní duše. Ten nesnesitelný pocit mnou prostupoval. Bylo to vážně děsivé. Vážně.

Žádné komentáře:

Okomentovat